ina

Livet

Publicerad 2012-09-17 13:02:00 i Allmänt,

Märkligt vad saker kan förändras.

Känslor som djupa dalar och höga toppar. Ja det är verkligen jag det!

För en tid sedan fick jag den varma, väl kända, känslan i kroppen. Ett leende som spreds i min kropp så fort jag såg detta vackra leende, dessa glittriga ögon. Fjärilarna i magen så fort som jag ens tänkte på honom. Härligt! Riktigt tonårshärligt… Men ack så farligt!

Å vet ni vad – den finns kvar... Nu är det dock andra saker som gjort att jag kanske vågar att helt o fullt kan ge mig in i detta...

En skugga i mitt hjärta – har jag bett att fly. Jag är redo nu!
Visst var det någon utlösande faktor som gjorde att jag äntligen kunde ta det steget – känna NU är jag färdig. Och fan vad det gjorde ont. Men jag måste ändå erkänna, att ett lugn infann sig också. Att vara klar – få ett avstamp mot nya tider. Märkligt men sant.

Skuggan i mitt hjärta – har även ett fint minne. Allt vi en gång hade var för fint och unikt för att helt glömmas bort. Det får helt enkelt vara ett fint minne – för mig att bevara långt där inne, bara för mig, att ta fram i stunder jag behöver och le litegrann…

Men nu åter till det härliga...

Tänk att människor kan ta tag i ens inre på det mest underliga vis. Ser mina barn framför mina ögon – bubblandes av skratt – när denna mannen är i närheten, busar och myser om vart annat. Som om de vore hans egna…

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela